Algemene voorwaarden & Privacy (AVG wet)

Indien u bij ons een bestelling plaatst in de webshop of via een maatwerk-opdracht, gaat u automatisch akkoord met onderstaande Algemene voorwaarden. Ook wij doen dat met betrekking tot uw privacy in het kader van de wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). De voorwaarden klinken nogals streng, maar daarmee willen we graag duidelijkheid scheppen voor zowel u als klant als ons als ondernemer. 

Bij vragen of twijfels kunt u ons altijd een e-mail sturen naar info@leukepost.nl


Bestellen

Via de website kunt u aanklikken welke producten u graag wilt kopen, waarna het totaalbedrag inclusief verzendkosten verschijnt. Hierna worden uw adresgegevens gevraagd en kunt u de bestelling afronden, waarna de producten voor u gereserveerd zijn. Binnen 24 uur ontvangt een betaalverzoek via e-mail en pas NA ontvangst van uw betaling wordt de bestelling verzonden. Nadat u een betaalverzoek heeft ontvangen, blijven de producten 24 uur voor u gereserveerd, indien u langer nodig heeft om te betalen, laat het ons dan even weten. ​


Verzenden

Wij maken gebruik van PostNL voor het verzenden van de bestellingen binnen Nederland. Het is onze verantwoordelijkheid om de artikelen goed te verpakken en te frankeren. Wij zijn echter NIET verantwoordelijk voor schade en/of zoek raken van de verzonden artikelen. Bij grotere bestellingen adviseren wij u dan ook om te kiezen voor aangetekende en verzekerde verzending met track & trace. Kleine bestellingen worden als briefpost verzonden, dit is altijd de goedkoopste manier, maar desgewenst kunt u kiezen om te verzenden als brievenbuspakje met track & trace code, maar zonder verzekering of als een verzekerde zending. 
Wij verzenden ook naar het buitenland. Bij grotere bestellingen naar het buitenland, zullen wij op dat moment bekijken welke verzender het goedkoopste is, dit is afhankelijk van het land. Kleine bestellingen worden als briefpost verzonden, dit is altijd de goedkoopste manier. Wij zijn niet verantwoordelijk voor zoekraken of achterhouden/controle of bijbetalen bij de douane.

Twijfelt u over de gewenste verzendmethode, dan is het handig als u de bestelling normaal afrondt maar bij verzending kiest voor "Afhalen". Uw kaarten zijn dan in ieder geval alvast voor u gereserveerd en zoeken wij de goedkoopste verzendmethode aan de hand van het gewicht en de bestemming. Daarna ontvangt u van ons binnen 24 uur een betaalverzoek, inclusief verzendkosten.

Voor een overzicht van onze verzendkosten verwijzen wij u naar de pagina www.leukepost.nl/verzending


Levertijden

Na ontvangst van uw betaling verwerken en verzenden wij uw bestelling zo spoedig mogelijk. Over het algemeen verzenden we enkele keren per week, tijdens vakantieperiodes kan de levertijd langer zijn, maar dat laten we u weten. Bij producten die een langere levertijd hebben, staat dit bij de productomschrijving vermeld of stellen wij u daarvan op de hoogte. Als uw bestelling een artikel bevat met een langere levertijd, dan geldt dit automatisch ook voor de rest van de bestelling. Mocht dit bezwaarlijk zijn, neem dan even contact met ons op om de bestelling te splitsen.


Persoonsgegevens en privacy

Bij online winkelen is het onvermijdelijk dat wij gegevens van u nodig hebben, anders kunnen wij u geen artikelen toesturen. Wij vragen om uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, land en provincie. Deze gegevens worden uitsluitend door ons gebruikt om uw bestelling af te ronden. Vanuit privacy- en securityoverwegingen bieden wij niet meer de mogelijkheid om een account aan te maken waarmee u automatisch kunt inloggen op onze website.  Met onze hostingpartner hebben wij een verwerkersovereenkomst.
Bij bestellingen die met Track & Trace worden verstuurd, worden uw adresgegevens WEL met PostNL gedeeld.

Persoonsgegevens worden nooit aan derden verstrekt, anders dan bovengenoemde partijen (PostNL en onze hostingprovider) en ongeveer 1x/jaar worden niet-actuele klantgegevens verwijderd.


Beveiliging

Wij maken gebruik van een SSL verbinding. Met SSL wordt je vertrouwelijke informatie versleuteld verzonden, zodat je gegevens niet onderschept kunnen worden. Uw gegevens worden gegarandeerd nooit aan anderen verstrekt.


Niet tevreden?

Wij vinden het fijn als u ons op de hoogte stelt van uw ontevredenheid. Dat geeft ons de kans een oplossing te zoeken en onszelf te verbeteren. Wel vragen wij u er rekening mee te houden dat kleuren kunnen afwijken, want een kaart in het écht ziet er altijd anders uit dan een plaatje op internet. Omdat dit een eigenschap is van drukwerk, geldt hiervoor geen herroepingsrecht. Papier en karton zijn gevoelig voor vocht en temperatuurswisselingen, wij pakken ze daarom zo strak mogelijk in, voorzien van beschermingsmateriaal. Zo staan ze ook bij ons in de voorraadbakken. Desondanks kunnen kaarten tijdens het verzendproces, zeker in de winter, soms wat kromtrekken. Dit is prima te verhelpen door de kaarten om en om te stapelen met een strak elastiekje er om heen, of met een gewicht (stapel boeken) er op. Omdat dit een eigenschap is van onze producten, geldt hiervoor geen herroepingsrecht.

Bij kaarten die rondom een kaderrand(je) hebben, kan het gebeuren dat de rand niet 100% symmetrisch is. Bij het snijden kan er soms 1 tot 3 millimeter verschil optreden. Vaak is dit visueel niet zichtbaar, maar een enkele keer wel, afhankelijk van de kleur van de rand. Ook hierbij kan niet gebruik gemaakt worden van herroepingsrecht.


Herroepingsrecht

Een klant heeft 5 dagen herroepingsrecht. Na overleg met ons mogen de artikelen (mits ongebruikt en onbeschadigd), op kosten van de klant en in originele verpakking, geretourneerd worden. Na ontvangst en controle door ons op gebruik en beschadiging, wordt uw geld terug gestort exclusief de verzendkosten. Wij behouden het recht om retourneringen te weigeren omdat papier een kwetsbaar materiaal is, wat gevoelig is voor vocht, temperatuurswisselingen en ezelsoortjes. Om die reden wordt onze voorraad plat bewaard en goed verpakt.
Producten die gebruikt en beschadigd zijn nemen wij niet terug. Om schade of zoek raken tijdens verzending te voorkomen, kunt u kiezen voor "verzekerd verzenden" of ophalen. Zonder verzekerde verzending zijn wij NIET verantwoordelijk voor schade en zoek raken tijdens verzending.

Ook producten die zijn afgeprijsd of worden verkocht in de rubrieken SALE, VERRASSINGSSETS en VOORDEELSETS kunnen niet geretourneerd worden.


Maatwerk en opdrachten

Herroepingsrecht geldt NIET voor producten gemaakt in opdracht, zoals meetingkaarten, kaarten speciaal gedrukt van uw eigen foto's en producten in de sale. Bij maatwerkopdrachten moet u zich realiseren dat drukwerk qua kleur en uitstraling soms iets afwijkt dan wat u op uw computerscherm ziet, het zijn immers 2 totaal andere "materialen". 


Vragen?

Stuurt u gerust een e-mail naar info@leukepost.nl


Contactgegevens

Leukepost.nl Alkmaar, Nederland (geen bezoekadres)
info@leukepost.nl